The story behind “the” Wild/Queen project

Hello visitor/stalker/human being/alien,

my name is Aura Conte and I started the design project “Wild/Queen” in the early months of 2018, thanks to my inner curiosity and some necessity.

“Usually” I am a writer of multi-genre bestsellers. I am a Sicilian young woman who writes books, wild, curvy, with a love & hate relationship with fashion… but I love to create.

My project started on common day in 2018, when the sponsorship of a Facebook’s post intrigued me as a buyer to control the advertised site. A common post on t-shirts regarding women born in September, 1983. So, after years of researches to find a way to create gadgets related to my books and more… I found what I was looking for.

However, right after, I lost myself in the “print artworks on demand’s world” and instead of creating just gadgets for my books, I decided to experiment more… and, in a few hours, I created the name/brand “Wild/Queen” during the making of my first shirt.


Il progetto di design “Wild/Queen” è nato nei primi mesi del 2018 grazie all’incontro tra curiosità e necessità.

Anche se mi firmo “Wild/Queen” come designer, in realtà mi chiamo Aura Conte e “di solito” faccio l’autrice di bestsellers online multi-genere. Sono una trentenne siciliana che scrive libri, selvaggia, curvy, con un rapporto di odio e amore nei confronti della moda… e amo creare.

Il mio progetto “Wild/Queen” è iniziato in un giorno qualunque del 2018, quando la sponsorizzazione di un post su Facebook mi ha incuriosita come acquirente, fino a controllare il sito pubblicizzato. Un post comune riguardante delle t-shirt sulle donne nate a Settembre 1983. Così, dopo anni di ricerche per trovare un modo per creare dei gadget ispirati ai miei libri e altro… mi si è aperto un mondo.

Tuttavia, dopo essermi inoltrata nel mondo “print artworks on demand”, anziché creare soltanto gadget ispirati ai miei libri,  ho deciso di sperimentare altro… e in poche ore, è nato il nome/brand “Wild/Queen” durante la realizzazione della mia prima t-shirt.

Aura Conte (aka the “Wild/Queen“)